środa, 30 kwietnia 2014

Włosowa kolej rzeczy

Jakiś czas temu dokonałam wyrwania siwego włosa. Wyrósł sobie centralnie na środku linii zaczynającej grzywkę i iście złowieszczo mienił się w żarówkowym świetle. Włos był gruby, przypominający żyłkę, a jego kolor zaczynał się od mleczno białego po ciemnobrązowym kończąc. Najbardziej zdziwiło mnie, że cebulka była jakby oblepiona i to na długości około 1cm. To skłoniło mnie to wysnucia wniosku, iż był to po prostu "dziki włos".

Niestety, znalazłam kilka mleczno-srebrnych na biurku, a potem na szczotce. Na szczęście nie tak na raz, tylko w przeciągu jakichś 2 tygodni. Tak czy inaczej jestem co najmniej zniesmaczona tym faktem tym bardziej, że do 30stki jeszcze trochę mi  zostało.

Powodem wcześniejszego siwienia może być:
  • stres
  • nadpobudliwość
  • nerwowość
  • migreny
  • tarczyca
  • ciężkie choroby
  • skłonności genetyczne

W moim przypadku zdecydowanie jest to stres, nerwowość, tarczyca, stres i...może jeszcze stres. Wszystkie te włosy były krótkie, tzn. długości mniej więcej grzywkowych włosów i szczerze mówiąc przyszło mi na myśl, że może jakoś je spaliłam?(Oj tak jako kręconowłosa regularnie prostuję lub modeluję grzywkę :P )
Siwienie włosów jest czymś nieodwracalnym, ale można je zahamować (choć tutaj istotny jest nasz wiek i genetyka) lub spowolnić :) 

Sposoby walki z siwizną:
-mniej stresu-więcej luzu!
-popraw dietę, warto zwrócić uwagę na zioła
-dokładne oczyszczanie skóry głowy-zapchane cebulki nie wróżą nic dobrego

Oprócz tego oczywiście możemy farbować włosy zwykłą farbą, henną, stosować płukanki przyciemniające kolor włosów lub np. oleje.

Przykładowe zioła/rośliny przyciemniające włosy:
łuski orzecha włoskiego
szałwia
kwiaty róży(nadaje czerwonawego odcienia)
pokrzywa
liście brzozy
rozmaryn

Dla włosów siwych polecany jest wywar z bławatka-nadaje włosom ciemno-niebieskawy odcień :)
A z własnego doświadczenia wiem, że Amla Dabur przyciemnia dosyć mocno włosy więc zapewne wkrótce się w nią zaopatrzę :)
Na szczęście nie jest jeszcze tak, że znajduje siwe włosy w lustrze. I mam nadzieję, że prędko to się jednak nie zmieni :)

PS Nie miałam wczoraj mocy żeby wrzucić słówka więc dzisiaj nadrabiam zaległości:
  1. włosy- die Haare
  2. czesać- kämmen
  3. warkocz- die Flechte
  4. herbata-der Tee
  5. pisać- schreiben
  6. gotować- kochen
  7. kubek- der Becher
  8. środowisko-die Umwelt
  9. głaskać- streicheln 
  10.  pić-trinken
  1. świeczka- die Kerze
  2. pokój- das Zimmer
  3. tablica- die Tafel
  4. rozmawiać- sprechen
  5. biec- laufen
  6. perfumy- das Parfüm
  7. grać- spielen
  8. kalkulator- der Taschenrechner
  9. gazeta- die Zeitung
  10. lustro- der Spiegel
 Udanej majówki! :)

 






2 komentarze:

  1. Ja jeszcze nie mam z tym problemów ale moja wychowawczyni w wieku 25 lat już była bardzo siwa i musiała się farbować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest jeszcze jeden powód siwienia włosów: geny. W mojej rodzinie zaczyna się siwieć przed 20...

    OdpowiedzUsuń